Berriker Programa


Icono diana

Objetive

Euskal Autonomia Erkidegoko nekazaritza, basogintza eta arrantzako eta akuikulturako produktuen sektoreetan ikerketa, garapena eta berrikuntza sustatzea eta sustatzea.

Ikerketa, garapen eta berrikuntzarako laguntzen helburua eraginkortasuna handitzea eta lehiakortasuna hobetzea da, bai eta hazkunde iraunkorrari laguntzea eta Euskal Autonomia Erkidegoko nekazaritza, basogintza eta arrantzako eta akuikulturako produktuen sektoreetan lankidetza sustatzea ere.

Icono lupa

Targeting

1. AMEEren enpresa-arloko I+G proiektuei dagozkien 1.i lerroan aintzat hartutako laguntzetarako, onuradunak honako hauek izan daitezke:

a) Enpresak, edozein forma juridiko dutela ere, honela sailkatuta:

– Enpresa txiki eta ertaina, Batzordearen ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren I. eranskinaren 2. artikuluan definitutako baldintzetan.

– Enpresa handia izango da Batzordearen ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren I. eranskineko 2. artikuluan ezarritako ETEen definizioan jasotzen ez den enpresa oro.

b) Enpresaburuen elkarteak.

c) Nortasun juridikorik gabeko pertsona fisiko edo juridiko pribatuen taldeak eta ondasun-erkidegoak. Pertsona fisiko eta/edo juridikoen elkarteentzako laguntzak taldea osatzen duten pertsona fisiko edo juridiko bati emango zaizkio. Nolanahi ere, erakunde horietan parte hartzen duten erakunde guztiak izango dira onuradun, eta guztiek bete beharko dituzte agindu honetan ezarritako betekizunak eta baldintzak.

Agindu honen IV. eranskinean jasotako gauzatze-erabakia bete beharko dute talde horiek eskabidean, eta bertan honako eduki hauek jasoko dira:

– dirulaguntza jasoko duten funtsen hartzailea izango den elkarteko kidea izendatzea, eta funts horiek taldeko gainerako kideen artean banatzea;

– pertsona fisiko bat izendatzea taldearen ordezkari edo ahaldun bakar gisa, onuradun gisa elkarteari dagozkion betebeharrak betetzeko ahalorde askirekin; besteak beste, ahaldun horrek sinatuko du justifikazio-kontua, eta taldean izandako aldaketen berri eman beharko du;

– Elkarteko kide bakoitzak bere gain hartutako gauzatze-konpromisoak, bai eta horietako bakoitzak gauzatu beharreko dirulaguntzen zenbatekoak ere.

– Elkartearen barne-harremanak.

IV. eranskinean ezarritako betearazte-akordioa taldea osatzen duten kideen legezko ordezkari guztiek sinatu beharko dute. Gainera, akordioa sinatuko du ordezkari edo ahaldun bakar gisa izendatua izan den pertsonak, eta harpidetza horrek zehazten du ahalordedun izaera onartzea.

Elkartea ezin izango da desegin Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 44.2 artikuluan aurreikusitako 4 urteko epea igaro arte.

Idatz-zati honetan aurreikusitako taldeetako kideek solidarioki erantzungo diote itzultzeko betebeharrari, eta erantzukizun hori egiteko konpromisoa hartu duten diruz lagundutako jardueretara mugatuko dute. Muga hori kide bakoitzari emandako laguntzaren zenbatekoari egokituko zaio, dirulaguntza emateko ebazpenean zehaztutakoari.

2. Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautzen eta eguneratzen duen ekainaren 23ko 109/2015 Dekretuan xedatutakoarekin bat etorriz, 1.ii) eta 2. lerroetako laguntzetan, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko agente gisa kreditatutako edozein erakunde izan daiteke onuradun.

3. 3. lerroko laguntzetan, negozio-prozesuetako berrikuntza-proiektuei buruzkoetan, onuradunak honako hauek izan daitezke:

a) Enpresak, edozein forma juridiko dutela ere, honela sailkatuta:

– Enpresa txiki eta ertaina, Batzordearen ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren I. eranskinaren 2. artikuluan definitutako baldintzetan.

– Enpresa handia izango da Batzordearen ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren I. eranskineko 2. artikuluan ezarritako ETEen definizioan jasotzen ez den enpresa oro.

Europako Batzordearen ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren 29. artikuluaren 2. puntuan xedatutakoaren arabera, enpresa handientzako laguntzak bateragarriak izango dira soilik baldin eta ETEekin benetan lankidetzan aritzen badira laguntzaren xede den jardueran, eta lankidetzan aritzen diren ETEek diruz lagundu daitezkeen kostu guztien % 30 jasotzen badute, gutxienez.

b) Nortasun juridikorik gabeko pertsona fisiko edo juridiko pribatuen taldeak eta ondasun-erkidegoak. Pertsona fisiko eta/edo juridikoen elkarteentzako laguntzak taldea osatzen duten pertsona fisiko edo juridiko bati emango zaizkio. Nolanahi ere, erakunde horietan parte hartzen duten erakunde guztiak izango dira onuradun, eta guztiek bete beharko dituzte agindu honetan ezarritako betekizunak eta baldintzak.

Agindu honen IV. eranskinean jasotako gauzatze-erabakia bete beharko dute talde horiek eskabidean, eta bertan honako eduki hauek jasoko dira:

Elkartea ezin izango da desegin Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 44.2 artikuluan aurreikusitako 4 urteko epea igaro arte.

Idatz-zati honetan aurreikusitako taldeetako kideek solidarioki erantzungo diote itzultzeko betebeharrari, eta erantzukizun hori egiteko konpromisoa hartu duten diruz lagundutako jardueretara mugatuko dute. Muga hori kide bakoitzari emandako laguntzaren zenbatekoari egokituko zaio, dirulaguntza emateko ebazpenean zehaztutakoari.

Icono Esquema

Description

Laguntzak 3 lerro ditu:

1. lerroa: Elikaduraren eta zuraren balio-kateari lotutako I+G proiektuetarako laguntzak

Laguntza-ildo horri Europako Batzordearen ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren 25. artikuluan xedatutakoa aplikatuko zaio. Erregelamendu horren bidez, laguntza-kategoria jakin batzuk barne-merkatuarekin bateragarritzat jotzen dira, Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak aplikatuz.

Diruz lagundu daitezkeen proiektuen tipologia hauek izango dira laguntzaren xede:

i) AMZren enpresa-arloko I+G proiektuak. Halakotzat hartuko dira ikerketa industrialeko edo garapen esperimentaleko proiektuak, AMZren ekoizpen-, eraldaketa-, banaketa- edo merkaturatze-sektoreetako enpresek sustatutakoak. Tipologia horretako proiektuek lehendik zeudenak baino produktu, zerbitzu, negozio-prozesu edo negozio-eredu berriak edo nabarmen hobetuak garatzera bideratuta egon beharko dute, termino zientifiko-teknologikoetan.

Positiboki baloratuko da AMEKren maila desberdinetako enpresen arteko lankidetza, balio-proposamen lehiakorragoak garatzen eta balio-katea integratzen laguntzen duena, bai eta enpresen eta Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileen arteko lankidetza ere.

ii) AMZrako ezagutza sortzeko I+G proiektuak, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileek elikadura osasungarriaren RIS3 arloari, Baserritik mahaira estrategiari eta I+G arloan eskumena duen sailburuordetzaren planei lotutako I+G lerroetan egindakoak. Horiek 6. oinarrian zehazten dira.

Oinarrizko ikerketako, ikerketa industrialeko eta garapen esperimentaleko proiektuak finantzatuko dira, baita bideragarritasun-azterlanak ere.

Mota horretako proiektuek ezagutza sortu beharko dute, etorkizunean AMEKko enpresek aplikatzeko edo merkaturatzeko. Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzarako Euskal Sareko eragileen tipologien arteko lankidetza positiboki baloratuko da, bai eta AMEEko enpresen eta beste erakunde batzuen interes-adierazpenak izatea ere.

2. lerroa: Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileek egindako I+Gko proiektuetarako laguntzak, nekazaritzako eta basogintzako sektoreetarako ezagutza sortzeko eta ezagutza espezifikoa zabaltzeko.

Laguntza horiei Europako Batzordearen 2022/2472 (EB) Erregelamenduaren 38. artikuluan xedatutakoa aplikatuko zaie (2022ko abenduaren 14koa, nekazaritza- eta basogintza-sektoreetako eta landa-eremuetako zenbait laguntza-kategoria barne-merkatuarekin bateragarri deklaratzen dituena, Europar Batasunaren Funtzionamenduari buruzko Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak aplikatuz).

Diruz lagundutako proiektua interes orokorrekoa izango da sektore edo azpisektore horretako enpresa guztientzat.

Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileen tipologien arteko lankidetza positiboki baloratuko da, bai eta enpresek eta nekazaritza- edo basogintza-sektoreko edo azpisektoreko beste erakunde batzuek interes-adierazpenak izatea ere.

Diruz lagundutako proiektuaren hasieran, honako informazio hau argitaratuko da nazio- edo eskualde-mailako sarbide publikoko webgune batean:

– diruz lagundutako proiektua benetan abian jartzea;

– diruz lagundutako proiektuaren helburuak;

– gutxi gorabehera, diruz lagundutako proiektutik espero diren emaitzak argitaratzeko data bat;

– diruz lagundutako proiektutik espero diren emaitzak argitaratuko diren Interneteko helbidea;

– Diruz lagundutako proiektuaren emaitzak dagokion sektorean edo azpisektorean jarduerak egiten dituzten enpresa guztien eskura doan jarriko direla adierazten duen ohar bat.

Diruz lagundutako proiektuaren emaitzak jendaurrean jarriko dira sarbide publikoko webgune batean, proiektua amaitzen den egunetik aurrera edo erakunde jakin bateko kideei emaitzei buruzko edozein informazio ematen zaien egunetik aurrera, data hori lehenagokoa bada. Emaitzak Interneten eskuragarri egongo dira gutxienez bost urtez, diruz lagundutako proiektua amaitzen den egunetik hasita.

3. lerroa: Negozio-prozesuetako berrikuntza-proiektuetarako laguntzak

Laguntza-lerro horri Batzordearen ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren 29. artikuluan xedatutakoa aplikatuko zaio. Erregelamendu horren bidez, laguntza-kategoria jakin batzuk barne-merkatuarekin bateragarritzat jotzen dira, Tratatuaren 107. eta 108. artikuluak aplikatuz.

Halakotzat hartuko dira oinarri teknologikoko berrikuntza-proiektuak, teknologia digitalak barne, elikaduraren eta zuraren balio-kateko enpresetan ekoizten, eraldatzen, banatzen edo merkaturatzen diren negozio-prozesuetan. Laguntza-lerro honetako proiektuek negozio-prozesu berri bat edo nabarmen hobetua inplementatzera bideratuta egon beharko dute. Negozio-prozesu horren ezaugarriak edo aplikazioak, ikuspegi teknologikotik, lehendik zeudenen oso desberdinak izango dira, teknologia berriak erabiltzeagatik edo lehendik dauden teknologien erabilera edo konbinazio berriengatik.

Proiektu horiek enpresaren lehia-posizioa nabarmen hobetzen lagundu beharko dute, aldaketa edo hobekuntza txikiak eta behin eta berriz aldaketak egiten dituzten proiektuak alde batera utzita.

Ez dira kontuan hartuko berrikuntza ezartzea helburu nagusitzat ez duten proiektuak, hala nola planak egitea edo azterlanak eta analisiak egitea. Era berean, ez dira kontuan hartuko produktu edo zerbitzuko berrikuntza-proiektuak edo digitalizazio-proiektuak, baldin eta enpresaren negozio-prozesuetan aldaketa edo hobekuntza nabarmenik egiten ez badute; adibidez, produktu informatikoak ezartzea.

Aurrekontu-zuzkidura
2.500.000 €

Prestazio ekonomikoa
2024. eta 2025. urteetarako, agindu honetan aurreikusitako laguntzak finantzatzeko 2.500.000 euro erabiliko dira gehienez, Euskal Autonomia Erkidegoko 2024. urteko Aurrekontu Orokorren kontura. Zenbateko horretatik 500.000 euro 2024. ekitaldiko ordainketa-kredituari dagozkio, eta 2.000.000 euro 2025. urterako konpromiso-kredituari, honela banatuta:

a) 1.550.000 euro 1. lerroari dagozkio, elikaduraren eta zuraren balio-kateari lotutako I+G proiektuetarako laguntzei, eta 250.000 euro 2024. urterako ordainketa-kredituari dagozkio, eta 1.300.000 euro 2025. urterako konpromiso-kredituari.

b) 795.000 euro, nekazaritza- eta basogintza-sektoreetarako ezagutza espezifikoa sortzeko eta zabaltzeko proiektuetarako laguntzen 2. lerroan; 175.000 euro 2024. urterako ordainketa-kredituari dagozkio, eta 620.000 euro 2025. urterako konpromiso-kredituari.

c) 155.000 euro negozio-prozesuetako berrikuntza-proiektuetarako laguntzen 3. lerroan; 75.000 euro 2024. urterako ordainketa-kredituari dagozkio, eta 80.000 euro 2025. urterako konpromiso-kredituari.

Eskaerarik ez egoteagatik edo baldintzak ez betetzeagatik ez bada agortzen oinarri arautzaile honen 1. paragrafoan adierazitako jardun-ildoetako baterako esleitutako zenbatekoa, beste bi jarduera-ildoei esleitutako zenbatekoa handitu ahal izango da, baina horrek ezin izango du inola ere ekarri bertan ezarritako gehieneko zenbateko osoa aldatzea.

Jardun-ildoei esleitutako zenbatekoak aldatzea sailburuordetza eskudunaren titularraren ebazpen bidez erabakiko da, deialdi-aginduaren 15. oinarri arautzailean aurreikusitako organo ebaluatzaileak ildo horretan egiten duen txostena ikusita. Ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da.

Argitaratu ondoren, ebaluazio-organoak abenduaren 21eko 20/2023 Legearen 21. artikuluaren 3. paragrafoaren lehenengo lerrokadan eta agindu honen 15.4.b oinarrian ezarritako nahitaezko txostena egingo du, eta organo kudeatzaileari helaraziko dio, ebazpen-proposamena egin dezan.

Aurreko paragrafoan aurreikusitako laguntza-lerroetan soberan geratzen den zenbatekoak gainerako lerroetako funtsak handituko ditu, ordena honetan eta erabat agortu arte:

• AMEEren enpresa-arloko I+G proiektuak (1.i lerroa).

• AMEKrako ezagutza sortzeko proiektuak (1.ii lerroa).

• Berrikuntza-proiektuak negozio-prozesuetan (3. lerroa).

• Nekazaritza- eta basogintza-sektoreetarako ezagutza espezifikoa sortzeko eta zabaltzeko proiektuak (2. lerroa).

Icono bombilla

Grant type

Konkurtsoa

Trabajo decente y crecimiento económico

Icono agentes

Supporting Agents

Closed

Valid from 27/09/2024 12:00 am to 26/10/2024 11:59 pm

Scope of application:

Elikagaien balio katerako jarduera protokoloa koronabirusaren aurrean (SARS-CoV-2)

Do you not find what you are looking for?

Icono tecnologia

Tell us about your project

FILL NOW

Fill in the form to send us your project and an expert will contact you.

DISCLAIMER

This section contains a series of materials and tools provided free of charge by the HAZI Fundazioa Foundation to any interested party for the purpose of providing general guidance on certain aspects linked to the food and wood value chain, as well as rural and coastal development. Please note that these materials and tools are provided for informational and informational purposes only and are of a general nature, therefore meaning they may not correspond to the specific needs or circumstances of each particular case. The provision of these tools is not intended to replace professional advice that may be necessary for its correct interpretation, completion, application or adaptation under any circumstances. The HAZI Fundazioa foundation disclaims any liability with regard to the use of the tools and materials available in this section and offers no guarantee as to their usefulness, update, accuracy or suitability.

Shall we help you?

If you have any questions, please send them to us through this form and we will contact you.

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Would you like to do business in a network and a community?

Logo ONekin!